Refusjon av billetter - Innlandstrafikk

Refusjon av billetter

Har du kjøpt en billett du ikke får brukt? Her finner du informasjon om refusjon (tilbakebetaling) av billetter.

For forsinkelser og innstillinger gjelder Reisegarantien.

Refusjon av periodebilletter på grunn av korona

Hvis du ikke får brukt billetten du har kjøpt på grunn av korona, gjelder dette: 

Refusjon av periodebilletter i Innlandskortet (reisekort)

  • Det gjenstående beløpet blir overført til Innlandskortet som reisepenger (verdi).
  • Beløpet kan du senere bruke til å kjøpe enkeltbilletter eller ny periodebillett for.
  • Hvis du heller ønsker å få overført det gjenstående beløpet til din bankkonto, må du betale et administrasjonsgebyr på 100 kroner per billettrefusjon.
  • For å refundere trenger vi gyldig kvittering med kortnummer for Innlandskortet.
  • For å refundere til bankkontonummer trenger vi gyldig kvittering med kortnummer for Innlandskortet, kontonummer, fullt navn og folkeregistrert adresse.
  • Alle krav om refusjoner sendes til post@innlandstrafikk.no senest 1 måned etter hendelsen.
  • Du må dokumentere at du ikke får brukt billetten på grunn av korona.

Refusjon av periodebilletter på mobil (Innlandstrafikk Billett)

  • Det gjenstående beløpet blir refundert til bankkontoen som er registrert i appen.
  • For å refundere trenger vi mobilnummeret appen er registrert på.
  • Ring Kundesenteret på telefon 02040, så får du rask hjelp med refusjon av periodebillett på mobil.
  • Alle krav om refusjoner sendes til post@innlandstrafikk.no senest 1 måned etter hendelsen.
  • Du må dokumentere at du ikke får brukt billetten på grunn av korona.

Refusjon av periodebilletter ved sykmelding

  • Du kan få refundert deler av perioden hvis du har 100 % sykmelding i minst 10 dager.  
  • Refusjonen beregnes fra og med første sykedag og ut gyldighetsperioden for periodebilletten.
  • Beløpet blir overført til bankkontoen din.
  • For å få refusjon kan kortet ikke ha vært i bruk under sykeperioden. Du må vise gyldig kvittering.
  • Alle krav om refusjoner sendes til post@innlandstrafikk.no senest 1 måned etter hendelsen.

Kontakt oss gjerne for mer informasjon

post@innlandstrafikk.no

Ring oss på tlf 02040

Til toppen