Assistanse til og fra buss

Trenger du hjelp til å komme deg til og fra buss på Lillehammer skysstasjon fordi du er funksjonshemmet eller bevegelseshemmet?

Assistansetjenesten for busspassasjerer ved Lillehammer skysstasjon er en service for funksjonshemmede / bevegelseshemmede / orienteringshemmede.

Assistansetjenesten leveres av Lillehammer Taxisentral AS for Innlandstrafikk.

Bestill assistansetjeneste

Assistanse bestilles på telefon eller e-post inntil 36 timer før ankomst-/avreisetidspunkt:

Send e-post

Telefon: 02040

Telefonen er betjent innenfor tidene:

  • Mandag–fredag kl. 07:00–20:00
  • Lørdag kl. 09:00–16:00
  • Søn- og helligdager kl. 10:00–17:00
  • Stengt Julaften, 1. juledag, nyttårsaften, langfredag, 1. påskedag, 1. pinsedag og 17. mai

Ved bestilling må du oppgi informasjon om:

  • Navn
  • Telefonnummer
  • Assistansebehov
  • Møtested
  • Dato
  • Møtetidspunkt
  • Tid for avreise/ankomst

Tjenesten omfatter:

  • Assistanse for funksjons-/bevegelses-/orienteringshemmede busspassasjerer på Lillehammer skysstasjon
  • Hjelp med ordinær bagasje – ett kolli
  • Assistanse ved kjøp av mat og drikke på Lillehammer skysstasjon
  • Assistanse ved billettkjøp
  • Assistanse til og fra toalett, men ikke under toalettbesøk

Tjenesten omfatter ikke:

  • Assistansetjenesten er ikke en helsefaglig tjeneste, og omfatter ikke medisinsk bistand.
  • Tjenesten omfatter ikke funksjonsfriske eller barn som reiser alene.

Busspassasjerers rettigheter

EU-forordning 181/2011 om busspassasjerenes rettigheter gjelder i Norge.

Les mer om busspassasjerens rettigheter. (PDF, 970 kB)