Assistanse til og fra buss Trenger du hjelp til å komme deg til og fra buss på Lillehammer skysstasjon fordi du er funksjonshemmet eller bevegelseshemmet? Assistansetjenesten for busspassasjerer ved Lillehammer skysstasjon er en service for funksjonshemmede / bevegelseshemmede / orienteringshemmede. Assistansetjenesten leveres av Lillehammer Taxisentral AS for Innlandstrafikk. Bestilling av assistansetjeneste Assistanse bestilles på telefon eller e-post inntil 36 timer før ankomst-/avreisetidspunkt: Send e-post Telefon: 02040 Telefonen er betjent innenfor tidene: Mandag–fredag: kl. 07:00–21:00 Lørdag: kl. 09:00-17:00 Søndag: kl. 10:00-18:00 Ved bestilling må du oppgi informasjon om: Navn Telefonnummer Assistansebehov Møtested Dato Møtetidspunkt Tid for avreise/ankomst Tjenesten omfatter: Assistanse for funksjons-/bevegelses-/orienteringshemmede busspassasjerer på Lillehammer skysstasjon Hjelp med ordinær bagasje – ett kolli Assistanse ved kjøp av mat og drikke på Lillehammer skysstasjon Assistanse ved billettkjøp Assistanse til og fra toalett, men ikke under toalettbesøk Tjenesten omfatter ikke: Assistansetjenesten er ikke en helsefaglig tjeneste, og omfatter ikke medisinsk bistand. Tjenesten omfatter ikke funksjonsfriske eller barn som reiser alene. Busspassasjerers rettigheter EU-forordning 181/2011 om busspassasjerenes rettigheter gjelder i Norge. Les mer om busspassasjerens rettigheter. (PDF, 970 kB) Sist endret 17.06.2021 11.03