16 Klager og ansvar
16.1 Selskapets ansvar ved forsinkelser og innstillinger
- Transportøren skal om mulig informere passasjerene om innstillinger, forsinkelser og andre driftsforstyrrelser og angi hvordan passasjerene kan forholde seg. Mindre forsinkelser kan forekomme.
- Forsinkelser som allerede foreligger når avtalen om befordring blir inngått anses akseptert av passasjeren.
- Innstilles eller avbrytes en rute underveis, skal transportør ut fra forutsetningene i det aktuelle tilfelle sørge for viderebefordring i henhold til reisegarantiordning i området, se pkt. 17.
16.2 Ansvar for skade på person
- Ved skade på person har trafikkselskapet ansvar etter bestemmelsene i Bilansvarsloven.
- Innlandstrafikk skal varsles umiddelbart.
16.3 Klager/erstatning
Reisende som vil levere en klage eller kreve erstatning for skader som skyldes transportør/rutebilselskap, må henvende seg skriftlig til administrasjonen i vedkommende selskap eller til:
post@Innlandstrafikk.no, eller telefon 02040.