9 Refusjon
Her finner du regler for refusjon og hva du gjør hvis kortet ditt er mistet, stjålet eller dødt.
9.1 Refusjon periodebillett ved sykmelding
- Deler av periode kan refunderes ved innehavers 100 % sykmelding i minst 10 dager. Refusjonen beregnes fra og med første sykedag og ut gyldighetsperioden. Refusjonsbeløpet overføres kundens bankkonto. For å kunne fremme krav om refusjon kan ikke kortet ha vært i bruk under sykeperioden. Gyldig kvittering må forevises.
- Engangsgebyr (se pristabell) ved kjøp refunderes ikke.
Henvendelser vedrørende refusjoner rettes til Innlandstrafikk, e-post: post@innlandstrafikk.no, eller tlf. 02040
9.2 Innlandskort som er mistet, stjålet eller dødt
- Innlandskort som er mistet eller stjålet må sperres. Antall dager, eller gjenstående verdi i kortet, etter sperredato, overføres til nytt kort. Kunden betaler kortgebyr. Mistet kort erstattes kun mot fremvisning av gyldig kvittering.
- Dødt kort som ikke kan belastes kunden, gjenskapes. Kortgebyr betales ikke.
9.3 Skoleskysskort og sperring
- Skolekysskort som er meldt mistet eller stjålet blir sperret.
- Sperrede kort er tapt for eleven og skal inndras av sjåføren. Kortene sendes oppdragsgiver.
- Er kortet sperret lyser svart firkant på billettmaskinen.