Assistansetjenesten for busspassasjerer ved Lillehammer skysstasjon er en service for funksjonshemmede / bevegelseshemmede / orienteringshemmede.
Assistansetjenesten leveres av Lillehammer Taxisentral AS for Innlandstrafikk.
Bestill assistansetjeneste
Assistanse bestilles på telefon eller e-post hos Kundesenteret inntil 36 timer før ankomst-/avreisetidspunkt:
Send e-post
Telefon 02040
Telefonen er betjent innenfor tidene:
- Mandag–fredag kl. 07:00–18:00
- Lørdag og søndag: stengt
- Helligdager: stengt
Ved bestilling må du oppgi informasjon om:
- Navn
- Telefonnummer
- Assistansebehov
- Møtested
- Dato
- Møtetidspunkt
- Tid for avreise/ankomst
Tjenesten omfatter:
- Assistanse for funksjons-/bevegelses-/orienteringshemmede busspassasjerer på Lillehammer skysstasjon
- Hjelp med ordinær bagasje – ett kolli
- Assistanse ved kjøp av mat og drikke på Lillehammer skysstasjon
- Assistanse ved billettkjøp
- Assistanse til og fra toalett, men ikke under toalettbesøk
Tjenesten omfatter ikke:
- Assistansetjenesten er ikke en helsefaglig tjeneste, og omfatter ikke medisinsk bistand.
- Tjenesten omfatter ikke funksjonsfriske eller barn som reiser alene.
Busspassasjerers rettigheter
EU-forordning 181/2011 om busspassasjerenes rettigheter gjelder i Norge.
Les mer om busspassasjerens rettigheter. (PDF, 970 kB)