Lag en brukerprofil
- For å benytte nettbutikken må du først lage deg en brukerprofil. Klikk på Opprett brukerkonto.
Du må ha reisekort fra før
- Nettbutikken kan ikke benyttes til førstegangskjøp av reisekortet (Innlandskortet). Du må ha et fysisk kort med kortnummer.
- Du kan kjøpe reisekort (Innlandskortet) på salgskontor eller på bussen. Nytt Innlandskort koster 50 kroner. Ta vare på kortet ditt! Det kan gjenbrukes.
Fyll opp i god tid før du skal reise
- Det kan ta noe tid fra du fyller på reisekortet ditt i nettbutikken til det er oppdatert i billettmaskinen i bussene. Fyll derfor opp i god tid før du skal på bussen.
- Vi anbefaler deg å fylle på hos et av våre salgskontor eller på bussen dersom det er mindre enn 4 timer til du skal ta bussen.
- Etter påfylling i nettbutikken vil det stå "på vei til kortet". Det betyr at produktet er fylt på Innlandskortet, og vil bli oppdatert når du leser av kortet på bussen.
- Ny periodebillett kan du kjøpe i god tid før den perioden du er inne i går ut. Den nye perioden begynner ikke å løpe før du tar billetten i bruk på bussen.
Fyll på reisekortet
Disse billettene er tilgjengelige i nettbutikken:
- Reisepenger
Du kan fylle på reisepenger i reisekortet med beløp mellom 200 og 1000 kroner.
- 30-dager Barn & Ungdomsbillett
- 30-dagersbillett (fast reisestrekning)
- 7-dagersbillett (fast reisestrekning)
- 24-timersbillett (fast reisestrekning)
Får du ikke registrert reisekortet ditt?
Hvis du ikke får registrert reisekortet ditt, så ta kontakt med kundeservice på telefon 02040.
Betaling
Du kan betale med betalingskort eller Vipps.
Ved handel blir betalingen behandlet av PayEx, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i tråd med kortselskapenes regelverk. Det vil ikke bli lagret opplysninger om betalingskortet i nettbutikken.
Angrerett
For periodebilletter har du angrerett i 14 dager fra levering, det vil si når periodebilletten er lagt i reisekortet. Angreretten faller bort når periodebilletten er tatt i bruk. Hvis det ikke er andre gyldige periodebilletter i reisekortet vil dette skje samtidig med at periodebilletten legges i kortet.
Ved påfylling av reisepenger i reisekortet har du ikke angrerett.
Hvis du vil bruke angreretten din, må du melde ifra om dette til Innlandsstrafikk innen fristen. For å refundere kjøp må du møte opp ved ett av Innlandstrafikks salgskontor og ha med deg reisekortet og kvittering av kjøpet fra nettbutikken.
Finn ditt nærmeste salgskontor
Reklamasjon
Dersom du oppdager feil eller mangler, må du gi skriftlig melding (i e-post eller brev) om dette innen rimelig tid. Du får informasjon om hva du skal gjøre videre.
Reglene for reklamasjon finnes i forbrukerkjøpsloven.
Les om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Forbehold
- Vi tar forbehold om eventuelle endringer på priser og billetter.
- Det kan forekomme at enkelte billettmaskiner ikke er oppdatert med din siste ordre.
- Forhold som Innlandstrafikk ikke kan påvirke, eksempelvis tredjeparts feil ved overføring av data eller transaksjoner, kan påvirke leveransen av ordren.
Ved kjente feilsituasjoner informerer vi om det på nettsiden.
Kontaktinformasjon
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!