Entur
I Entur-appen kan du kjøpe alle typer enkeltbilletter. Her kan du også kjøpe periodebillett for Voksen, UngVoksen og Honnør. I Entur er det også reisesøk og du kan se når og hvor bussen din kjører.
Innlandstrafikk Billett
I billett-appen Innlandstrafikk Billett kan du kjøpe alle typer enkeltbilletter og periodebilletter.
Slik bruker du appen
- Last ned «Innlandstrafikk Billett» på mobilen.
- Kjøp billett og følg stegene for betaling i appen.
- Aktiver billett før du går om bord.
Nedlasting
Last ned «Innlandstrafikk Billett» fra App Store eller Google Play.
Kjøp billett
- Du må kjøpe billett før du går på bussen.
- Velg reisestrekning, billettype og antall billetter.
- Billetten blir midlertidig lagt til i Innlandstrafikk Billett og beløpet reserveres på konto.
- Enkeltbillett kan du kjøpe inntil 12 timer før den skal benyttes.
- Ved kjøp av periodebillett velger du oppstartsdato ved kjøp.
Finn pris på bussbilletten
Aktiver billett
- Aktiver billetten før du går på bussen.
- Betaling og overføring av billetten til mobiltelefonen skjer umiddelbart ved aktivering av billett.
- Mobilen må være tilkoblet internett.
- Dersom billetten ikke aktiveres innen 12 timer, blir reservasjonen på konto opphevet. Beløpet blir da tilbakeført på konto i løpet av 24 timer.
På bussen
- Ved ombordstigning leses billetten av på QR-leseren i bussen. På busser uten QR-leser sjekker sjåfør dagens animasjon på telefonen.
- En billett som ikke er aktivert før påstigning regnes ikke som gyldig billett.
- Enkeltbillett for 1 sone er gyldig i 1 time. Kjøper du en billett for 2 eller flere soner, gjelder billetten 15 minutter ekstra per sone.
- Billetten er gyldig for overgang helt til den utløper, det vil si så lenge nedtellingen varer. Gratis overgang gjelder for 1 sone.
Betaling
- Det enkleste er å betale med Vipps.
- Betaling skjer via ditt bankkort.
- Registrering av bankkortet gjøres via appen.
- Betalingen blir behandlet av PayEx, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning.
Personvern
- All informasjon som samles inn via billett-appen oppbevares på en sikker og fortrolig måte.
- Denne informasjonen vil ikke bli solgt, utlånt, utleid eller på annen måte gjort tilgjengelig for andre enn Innlandstrafikk.
Les mer om hvordan Innlandstrafikk ivaretar personvernet
Angrerett og reklamasjon
- Det er ingen angrerett for enkeltbilletter kjøpt via mobiltelefonen.
- En billett som er aktivert anses som tatt i bruk.
- Dersom det er en mangel eller feil ved produktet, må du sende reklamasjon innen rimelig tid etter at dette oppdages.
Send reklamasjon på e-post
Forbehold
- Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på Innlandstrafikk Billett og www.innlandstrafikk.no.
- Forhold som Innlandstrafikk ikke kan påvirke, eksempelvis tredjeparts feil ved overføring av data eller transaksjoner, kan påvirke leveransen av ordren.
- Ved kjente feilsituasjoner vil dette bli informert via nettsiden www.innlandstrafikk.no .