Billett-app - Innlandstrafikk

Billett-app

Last ned billett-appen vår på mobilen og kjøp billett hvor som helst og når som helst. Dette er en enkel og smart måte å kjøpe billett på.

Med mobilappen "Innlandstrafikk Billett" er det enkelt å forhåndskjøpe billett på alle våre busslinjer. Du kan kjøpe både enkeltbilletter og periodebilletter.

Du får 40 % rabatt av voksenpris på billetten ved kjøp med mobillett. 

Slik bruker du appen 

  1. Last ned «Innlandstrafikk Billett» på mobilen.
  2. Kjøp billett og følg stegene for betaling i appen.
  3. Aktiver billett før du går om bord.

Nedlasting

Last ned «Innlandstrafikk Billett» fra App Store eller Google Play. 

Kjøp billett

  • Du må kjøpe billett før du går på bussen.
  • Velg reisestrekning, billettype og antall billetter.
  • Billetten blir midlertidig lagt til i Innlandstrafikk Billett og beløpet reserveres på konto.
  • Enkeltbillett kan du kjøpe inntil 12 timer før den skal benyttes.
  • Ved kjøp av periodebillett velger du oppstartsdato ved kjøp.

Aktiver billett

  • Aktiver billetten før du går på bussen.
  • Betaling og overføring av billetten til mobiltelefonen skjer umiddelbart ved aktivering av billett.
  • Mobilen må være tilkoblet internett.
  • Dersom billetten ikke aktiveres innen 12 timer, blir reservasjonen på konto opphevet. Beløpet blir da tilbakeført på konto i løpet av 24 timer.

Mobillett på bussen

  • Ved ombordstigning leses billetten av på QR-leseren i bussen. På busser uten QR-leser sjekker sjåfør dagens animasjon på telefonen.
  • En billett som ikke er aktivert før påstigning regnes ikke som gyldig billett.
  • Enkeltbillett for 1 sone er gyldig i 1 time. Kjøper du en billett for 2 eller flere soner, gjelder billetten 15 minutter ekstra per sone.
  • Billetten er gyldig for overgang helt til den utløper, det vil si så lenge nedtellingen varer. Gratis overgang gjelder for 1 sone.

Betaling

  • Det enkleste er å betale med Vipps.
  • Betaling skjer via VISA/MasterCard.
  • Registrering av VISA eller MasterCard bankkort gjøres via appen.
  • Betalingen blir behandlet av PayEx, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning.

Personvern

  • All informasjon som samles inn via billett-appen oppbevares på en sikker og fortrolig måte.
  • Denne informasjonen vil ikke bli solgt, utlånt, utleid eller på annen måte gjort tilgjengelig for andre enn Innlandstrafikk.

Les mer om hvordan Innlandstrafikk ivaretar personvernet

Angrerett og reklamasjon

  • Det er ingen angrerett for enkeltbilletter kjøpt via mobiltelefonen.
  • En billett som er aktivert anses som tatt i bruk.
  • Dersom det er en mangel eller feil ved produktet, må du sende reklamasjon innen rimelig tid etter at dette oppdages.

Send reklamasjon på e-post

Forbehold

  • Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på Innlandstrafikk Billett og www.innlandstrafikk.no.
  • Forhold som Innlandstrafikk ikke kan påvirke, eksempelvis tredjeparts feil ved overføring av data eller transaksjoner, kan påvirke leveransen av ordren.
  • Ved kjente feilsituasjoner vil dette bli informert via nettsiden www.innlandstrafikk.no.
Til toppen